tisdag 27 december 2016

JULFEST

Julveckan brukar alltid bli full med program och massor kvar att fixa före julen. Jag blev bjuden på Sannäs skolas julfest och det var ett absolut måste att köra dit och se på gamla elever och kollegor. Jag blev väldigt varmt välkomnad och fick krama alla mina elever jag hade förra året. Härligt att se att de vuxit och kom ihåg mig med så mycket glädje. Deras julfest var superfin och lite började jag sakna tillbaka till den skolan och de elever och kollegor.

En av de bästa sidorna med läraryrket är att få lära känna fina och härliga barn och att få vara en del av deras liv och hoppeligen hjälpa dem med sin utveckling och att växa som person. Det kan nog ändå vara en av mina svagaste sidor att jag bryr mig för mycket och vill så jätte gärna hjälpa alla med sina svårigheter och jag går och funderar för mycket på sådant som jag ändå inte kan göra så mycket åt. Jag vill att alla ska få ha en fin skoltid och att de känner att de blir sedda och hörda av både jämnåriga och av vuxna.

Jag är fortfarande helt bestämd på att jag valt rätt yrke, men ibland känns det nog väldigt utmanande. Men vad är ett jobb utan utmaningar? Tråkigt tror jag nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.