tisdag 6 december 2016

MAKEUP TALK

Efter att jag slutade äta p-piller på sommaren så blev min hud ganska mycket sämre. Jag har aldrig lidigt av mycket finnar eller akne, men när jag slutade så började jag få väldigt mycket små nippor uppe på pannan. Först nu någon vecka sedan, märkte jag att det mesta har börjat försvinna. Jag har nog mycket mera finnar nu än vad jag hade då när jag åt p-piller. Jag har dessutom aldrig riktigt skött om min hud, annat än tvättat bort sminket med någon billig ansiktstvätt och smort in det med någon billig ansiktskräm. Samma sak gör jag fortfarande. Jag har inte så stor skillnad vad jag använder för produkter, min hud reagerar inte på något dåligt sätt och jag har aldrig riktigt brytt mig. Även nu när jag fått mera finnar så har det inte stört mig så mycket, för vad gör nu någon finne här och där? Jag är inte heller en sådan tjej som spacklar in ansiktet under ett kilo smink, utan använder ganska lite smink. Jag använder väldigt liten mängd brunkräm eller vad de nu heter nuförtiden, mest bara på kinderna för att lite jämna till huden. Jag tycker inte om att ha så mycket smink att jag känner av det på huden och vill inte heller att det ska synnas att jag har lagt massor med smink på. Sedan använder jag lite puder ibland och sedan solpuder för att få lite frisk färg i ansiktet. Till sist lite ögonskugga (mest bara därför att jag har massor av olika ögonskuggor som jag vill ha slut på) och mascara. Till fest kan jag lägga lite kajal och läppglans eller läppstift.

Jag har en väldigt stor makeup påse som innehåller massor med smink. Jag har samlat på mig smink i flera flera år och så när jag använder så lite så tar det aldrig slut. Alltså någon som vet om smink skulle vilja ta livet av mig om den skulle veta att jag använder fortfarande samma brunkräm jag köpte för typ 10 år sen. Det vill inte ta slut 😅 Samma sak med ögonskuggorna, så många av dem är min systers gamla eller sådana jag själv köpt som tonåring. Endast mascara, kajal, ögonbrynspenna och solpuder är sådant som jag har köpt detta år. Resten är flera år gamla. Jag tycker det är onödigt att slänga, för speciellt ögonskuggor i miljoner olika färger behövs ibland då jag vill ha något speciellt. Dessutom tycker jag det är tråkigt att köpa smink. Den dagen då alla mina gamla brunkrämar (japp, jag har några till som är 10 år gamla) tar slut så vet jag inte vad jag ska köpa!

Jag trivs bra utan smink, men tycker nog ändå om att använda smink till vardags bara för att jag känner mig lite fräschare och ser lite piggare ut då. På veckosluten då vi inte har några speciella planer, så går jag utan smink, men då jag jobbar tycker jag nog om att ha lätt smink. På dessa bilder har jag ingen smink, bara läppomada som ger lite rosa färg. Själv märker jag det ganska bra på ögonen att jag inte har mascara, fast jag inte använder stora mängder mascara. Men mina ögonfransar är lite ljusare och dumt böjda att de ser inte lika fina ut när jag inte har mascara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.