tisdag 3 januari 2017

2016 LISTA

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Bokade tid till Oral och fick äntligen fixat en tand jag varit missnöjd med i 15 år. Japp, ganska tråkigt men kändes väldigt skönt att äntligen få det fixat! Och det kostade knappt inget! Har inte fått det gjort på kommunala och trodde det kostar massor på privata så därför tog det sin tid... PLUS köpte ett eget hem med Jonas!

Vilka länder besökte du?
Frankrike, Belgien, Tyskland, Schweitz och Italien.

Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?
Romantisk avslappningsresa, dvs. bara njuta, sola och äta gott. Väntar på bröllopsresan! 😍

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
16.07.2016, då Jonas gick ner på knä. Vår förlovningsdag 💗

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor tror jag? Både interrail och så bokade vi ju vår första bröllopsresa. Men resor tycker jag att är värt varje lilla slant! 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare absolut! Det hände massvis med fina saker under året och mycket jag kommer att minnas resten av livet, men visst hände det också saker som gjorde mig väldigt ledsen och fick mig att må dåligt. Men de goda sakerna väger mer än de dåliga, så för mig var året 2016 ändå superbra!

Vad önskar du att du gjort mer?
Simma och sola. Känns att jag aldrig hinner tillräckligt med strandhäng på sommaren. Men också att ta hand om mig själv bättre. Jag lät dåliga saker påverka mitt mående och självkänsla och jag hoppas detta var en lärdom för mig att alltid komma ihåg att ta hand om mig själv, för att dåligt mående smittar väldigt bra så därför vill jag heldre stråla av glädje och kärlek.

Den maträtt du åt oftast 2016?
Kan bara tänka mig att det kunde vara skagenröra och nötbiff, haha.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Inget extra. Hade kaffekalas åt familjen och Jonas bjöd mig ut och äta. Hade inte lust att ordna något desto större. Men visst åkte vi på kryssning som på ett sätt igen var lite mitt födelsedagsfirande, haha.

Högsta önskan just nu?
Att allt ordnar sig med vårt bröllop och bröllopsresor. Och att vi kommer att vara lyckliga tillsammans till death do us apart.

Vad fick dig att må bra?
Jonas 💗
Sedan såklart familjerna och vännerna. Är så otroligt tacksam för alla och att vi har den lyckan att ha åtta föräldrar, åtta syskon, en superfamo och en massa härliga vänner tillsammans.

Vem saknade du?
Jonas, då när han jobbade fem månader i Björneborg. Vänner som jag inte har möjlighet att träffa så ofta som jag vill.

Vad är du mest stolt över?
Först och främst är jag otroligt stolt över Jonas som klarar sig så superbra på sitt jobb och har utvecklats massor inom det området på ett och halvt år. Sedan är jag stolt över mig själv att jag klarar av att utvecklas och förbättras inom mitt yrke och min personliga utveckling. Jag tycker jag har vuxit massor som person under senaste året och lärt mig nya saker om mig själv, och jag är medveten om vad jag kan förbättra på men också vad jag blivit bättre på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.