måndag 2 januari 2017

ÅRET 2017

Av detta år förväntar jag mig mycket fina minnen och härliga stunder tillsammans med Jonas, mina vänner och våra familjer. Höjdpunkterna detta år kommer att vara möhippan, bröllopet och bröllopsresan.  Annat jag vill att detta år ska innehålla är bra hälsa, träningsmotivation och mera resultat både styrka och synliga resultat, massvis med kärlek, fester tillsammans med fina vänner, roliga upplevelser, hoppeligen någon festare och massvis med sol och värme på sommaren.

De kommande månaderna har jag inte planerat så mycket, utan vi kommer att fokusera mycket på hälsan nu. Se till att kosten är bra och träna med PT och själva. Vi börjar närma oss bröllopet och har lite tankar och mål jag vill nå ännu med kroppen. Såklart ingen stress och ångest utan faktiskt bara fokusera på välmående och att vi lär oss hur vi ska ta hand om våra kroppar bäst, hur vi kan träna för att få resultat och se till att kosten ger oss allt vi behöver. Jag vill vara frisk, stark och må bra både fysiskt och psykiskt. Hälsan är jätte viktig för mig och jag tycker vi har kommit en god bit framåt på den delen. Det gäller inte bara att träna och äta hälsosamt utan också att lyssna på sin kropp, ta tid åt sig själv och varandra, komma ihåg att visa kärlek åt varandra och att stöda varandra då den andra har svårt och tungt. Vi har alla ibland stress och jobbigt, men då är det viktigt att stanna upp, lyssna på vad din kropp behöver just då och att be om hjälp och få stöd av någon kär. Allt handlar inte bara om utseende och hur kroppen mår, utan mycket handlar också om knoppen. Det är viktigt att huvudet hänger med förändringarna som sker i vardagen och kroppen.

Jag vill också säga att kom ihåg att andas. Visst vi andas hela tiden, men ibland är det bra att faktiskt fundera på sin andning, andas djupt och långsamt. Sitt eller ligg ner och fokusera endast på din andning. Detta hjälper mig mycket när jag är stressad, nervös, frustrerad m.m. Tro mig, det fungerar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.