måndag 23 januari 2017

BRÖLLOPSMÄSSA OCH SUSHIKVÄLL

På lördagen åkte jag, Sofia och Emma till Kaapelitehdas på bröllopsmässa. De hade Lovemedo-mässa där med olika tävlingar, program och inspiration för bröllop. Det var passligt liten mässa och jag fick lite idéer, men märkte nog ganska fort att jag har ju nästan allt klart redan, haha. Men deltog i några tävlingar, kanske jag har turen att vinna någon, tummarna upp. Sedan köpte jag instagramskyltar, där vi kan fylla i vår hashtag för dagen. Annars så beundrade vi fina klänningar, dukningar och såg på en catwalk med olika sorters brudklänningar. Även Aira Samulin var på plats och hade tal om kärlek och såg på modeshown, haha.

Efter mässan gick vi ut och beundrade vyerna och tog några snabba bilder. Härlig kväll i Helsingfors, men kallt var det nog.

På kvällen satt vi sedan alla paren hos oss och hade sushikväll. Jag hade ensam rullat typ 150 sushin och omnomnom vad det var gott! Hemgjord sushi är nog grejer. Vi satt ganska länge och bara talade, åt stora mängder med sushi och åt mudcake till efterrätt. Det var roligt att sitta kväll med Emma, Freddie, Sofia och Janne. Jag har först nyligen lärt känna Sofia, och jag tycker det är så roligt att få nya vänner.

Veckosluten går nog alltid så fort, men hade nog en mysig lördag med fina vänner. Söndagen besökte vi famo och Jonas familj i Forsby, så där gick den dagen. Har så mycket jag skule vilja hinna med på veckosluten, men tyvärr finns det inte alltid tid för allt på ett veckoslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.