söndag 29 januari 2017

BRUDKLÄNNINGAR

På lördagen hade jag träff med två av mina brudfrämmor, Nea och Prillan. Vår plan var att besöka en bröllopsklänningsaffär i Helsingfors och sedan se lite på annat till bröllopet och gå och äta lunch. Jag har ju lyxen att jag inte behöver köpa en klänning eller beställa från nätet, för min pappas fru ska sy min klänning så jag kommer ganska lätt undan på den fronten. Men jag ville ändå uppleva den där känslan att vara i en butik med en massa fina klänningar och prova på några olika modeller, för att också vara helt säker på att jag valt rätt modell. Och nu fick jag nog bekräftelse att jag tänkt helt rätt stils klänning åt mig och jag fick uppleva brudklänningsaffären!

Den här var min favorit klänning av de jag provade. Den var just i den modellen och stilen jag tänkt mig att jag vill ha. Mermaid stilen med hjärtformat upptill, spets och visar min figur på bra vis. Den var ändå inte helt perfekt och blev nog inte kär i den, men den gav mig just den bekräftelsen jag ville ha att det är ungefär sådan jag vill ha. Den kändes riktigt bra på också, men den kändes nog ändå väldigt tjock och tung, så inte riktigt det jag tänkt mig när det är frågan om sommar bröllop utomhus. Dessutom vill jag inte ha snören där bak, utan det blir troligen dragked endera där i mitten bak eller sedan på sidan. Det är ju en detalj med snören, men den detaljen blir borta från min klänning.

Jag gillade nog spetsen också på den här, men jag är nog så glad att Milla ska sy min klänning! Jag vet redan nu att den kommer att bli helt superfin! Jag tyckte också att jag såg ju faktiskt riktigt bra ut i klänningen, men lite kvar att jobba med att få ryggen i bättre skick.

Det här var den första klänningen jag provade. Jag blev här redan helt kär i den här mermaid stilen och tyckte min figur blev så fin i den här. Jag älskade övredelen, men nedredelen var nog inte alls i min smak. Jag är ändå glad att jag provade den, för jag ville prova på något lite extra för att se hur det skulle se ut. Inte min stil ändå, fast övredelen var supersnygg. Jag fick en annan blivande brud att bli intresserad av den här klänningen, så hon provade på den efter mig. 😉 Jag tänkte nog bli lite deppig, då flera av klänningarna jag hade sett på och valt att jag ska prova, var ändå för små för mig, för jag hade ändå lite bredare höfte än jag tänkt. Det är det som är så krångligt med min kropp då min midja och övrekropp är storleken S men min rumpa, höft och lår är storleken M, så att hitta en klänning som passar båda var inte så lätt. Tur fick jag ändå bra hjälp där i affären och de var väldigt trevliga.

Den här klänningen gillade jag inte alls. Den satt inte på min kropp alls och stilen passade inte min kropp. Det är nog helt klart att jag ser bättre ut i en figursydd klänning. Jag provade aldrig någon riktigt prinsessklänning, vilket jag sedan lite ångrade, men där var också ganska lång kö efter mig så ville inte stå för länge där och prova. De hade endast rum för två brudar åt gången i omklädningsrummet, och så var där endast två på jobb som hjälpte att klä på och av. Kanske jag ännu får lust att besöka någon annan brudklänningsaffär och prova på en riktigt maffig prinsessklänning, hihi. Det här var på det sättet en bra affär att man behövde inte boka tid dit.

Efter svettiga brudklänningsrumban gick vi och äta till Vapiano. Jag hade inte så stor matlust, så för mig passade en scampi sallad utmärkt. Mycket vitlök och chili med mina scampi, mumsmums! Det var ganska tungt att prova klänningar och att köa där före, så vi orkade inte heller sedan mera gå så mycket runt i butiker. Jag hittade ändå inbjudningskorten, så nu gäller det bara att planera texten, få den printad på korten och sedan bjuda brudfrämmorna till mig på en pysselkväll. En hel del vikande, klippande, knytande och in i kuvert och kuverslickande som ska göras här snart. 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.