torsdag 19 januari 2017

HEM OCH STRESS

Det finns massor jag skulle vilja göra här i hemmet, men det finns inte pengar just nu. Eller tja, pengar finns men de borde alla sparas till bröllopet, så allt extra får vänta. Lite målfärg här och där och spegelskåp i tamburen m.m. skulle göra mycket, men de där slantarna får gå på bröllopskontot. Det slog mig faktiskt igår att vi ska ju gifta oss om fem månader! Jag blev riktigt nervös och fick fjärilar i magen när jag tänkte på det. Jag kommer att vara så nervös den dagen! På bra sätt såklart 😙

Jag har dessutom redan hunnit börja stressa fast jag har jobbat bara två veckor. Jobb, jobbsökande, bröllop och en massa små saker tvinnar i mitt huvude varje dag. Ohhoh, måste verkligen börja hålla ordning och reda på saker, för kommer helt säkert att glömma något viktigt annars. Jag är lite nervös med jobbet, då jag för det första ska ge ett helt nytt betyg om några veckor, tjohoo vad kul när betygen ska förnyas och bli något helt annorlunda. Sedan är jag lite nervös angående jobb på hösten... Fick inte höra riktigt sådana nyheter jag ville om min nuvarande arbetsplats och angående lediga tjänster... Men så länge jag får ett jobb så är det ju bra!

Det är mycket som händer nu igen på våren och mycket jag måste göra. Kommer väl att förvandlas till en bridezilla ju närmare sommaren vi kommer, haha. Nej, men jag måste faktiskt nu fokusera på att skriva upp allt jag ska göra och sedan alltid stryka bort det som är gjort, så att jag lite kan få uppleva lättnadskänslor när jag fått saker gjort också. Jag är ju så duktig på att ta onödig stress, så nu det här året gäller det faktiskt för mig att försöka jobba bort stressen och hitta tid att ta hand om mig själv och slappna av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.