onsdag 25 januari 2017

IT'S ALL ABOUT SWEAT

I dag gjorde vi hemmajumppa då vår träning blev avbokad pga av sjukdom. Det är länge sedan vi gjort EMOM (every minute on the minute) i 20 min, så för att få svetten ordentligt att rinna så gjorde vi det ikväll. Det går alltså ut på att göra vissa rörelser och du har tid en minut att få dem gjorda, ifall du blir klar före minuten är slut så får du vila tills minuten är slut och sedan börjar nästa varv. Det betyder att det är 20 varv med rörelser och korta pauser där emellan. Vi gjorde 8 squatjumps, 6 pushups (jag gjorde med knäna i golvet), 6 scissors (mage) och 6 superman (rygg). Efter 10 min kom jag ihåg att inte har vi ju brukat göra 8 6 6 6 utan 8 4 4 4, så inte konstigt att det kändes tungt att göra 6 pushups, mage och superman, haha. Men jag klarade det riktigt bra, så dumt skulle det ha varit att ha gjort endast 4. Det här är en effektiv träning att få svetten att rinna.

Just nu börjar min kropp påminna om den jag hade våren 2015, då jag höll på mera med löpning. Men i verklighet är den ju starkare och säkert också friskare utifrån in, för nu är kosten bättre i helhet och jag har byggt mera muskler på kroppen. Småningom kanske magmusklerna syns 😉 Om man riktigt koncentrerar sig så kan man se en skymt av dem i bilden nedan, haha. Eller så är det bara i min fantasi 😅

På lördagen ska vi ta foton och måtten igen. Vi tog måtten senast på julafton, så det har gått över en månad sen sist. Väntar med spänning ifall det har skett några förändringar! Fast egentligen kan det nog hända att det inte har hänt så mycket synligt i mått eller bilder, för kosten blev ju lite si som så vid julen och nyåret, så det gjorde ju nog sitt. Men jag börjar hela tiden mer och mer känna mig bättre i min kropp, vilket känns bra. Det är det som är huvudsaken, inte ifall magrutorna syns och rumpan är stor och rund, utan att jag känner mig bekväm i mina kläder. Det värsta jag vet är när kläderna spänner och det känns som om jag har valkar överallt. 

Jag ska nog bjuda på före och efter bilder, när det känns som så att jag vill visa mina resultat. Jag skäms nog lite över mina före bilder, hur jag kunnat släppa mig i så dåligt skick när jag redan varit i mycket bättre form. Nu har det gått tre månader sedan vi började, så jätte stora förändringar har det inte skett men ändå små och synliga. Egentligen vet jag inte hur det blir efter det här, för egentligen har jag inte varit i så mycket bättre skick än det här tidigare. Eller har nog varit smalare, dvs. vägt mindre, men har inte haft en fast kropp med muskler och styrka. Så det blir nog intressant att se hur det går framåt härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.