fredag 6 januari 2017

PÅ SÖNDAGEN

På söndagen ska vi äntligen träffa våra ptn igen och starta året 2017 med en ordentlig träning. Jag har i tre veckor nu bara gjort hemmaträning, som visst är också svettigt och bra men inte alls samma sak som att lyfta tunga tyngder och tuff träning i 90min. Men jag är nöjd att jag har ändå tränat i dessa tre veckor ungefär 4-5 gånger i veckan, woop! Fast det har varit frågan om 15-45min, så är det ändå allt hemmåt och det känns så mycket bättre att ens jumppa i 20min än att inte göra något alls. Plus att jag tror det har hjälpt mig att hållas där jag är, så jag inte tappat alla muskler och samlat på mig de där cm som jag redan fått bort.

Jag tycker alltid att början på ett nytt år är ett skönt sätt att starta om. Det är skönt att få slappa, äta massor med gott och njuta av juletiden och nyåret, men sen när vi kommer in i januari så är det igen skönt att ta tag i vardagen och de goda vanorna man haft. Jag tror det är något jag behöver; att först slappa och äta gott utan dåligt samvete, men sen också börja om och ta tag i goda vanorna igen. Det är en ny sorts motivation det här när nya året börjar. Jag väntar nog på att få börja träna igen regelbundet med våra ptn och fortsätta där vi blev och fortsätta utvecklas och bli bättre, starkare och få mera resultat. Jag känner mig nu redan så mycket snyggare, starkare och bättre än vad jag gjorde i september före vi började träningen.

Jag måste bara försöka att inte ta för mycket stress med att få resultat, för vi närmar oss bröllopet hela tiden och jag vill så jätte gärna ha nått vissa mål tills det. Jag vet att det är helt möjliga mål och att jag nog kan nå dem, men ifall jag tar mycket stress och ångest över det så kan det gå fel. Jag är också orolig över att det ska gå för långt. Det är mycket som är fast i huvudet också, så det är viktigt att inte ta stress för då blir inte resultaten heller samma. Men när jag är så ivrig och vill så jätte gärna komma fram till något av mina mål, så kämpar extra för det. Jag tror Jonas kommer att hålla mig nere på marknivå och låter mig inte ta för mycket stress eller press på mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.