onsdag 18 januari 2017

TACOSALLAD

Dags igen för ett litet matinlägg! Vi gjorde en supersmaskig sallad till kvällsmål efter måndagens träning som bestod av stekt maletkött med tacokrydda, grönkålschips, rödlök, tomat, paprika, gurka, sallad, fetaost och gräddfilssås med mycket vitlök. Yummy! Varför har jag inte fattat tidigare att laga grönkålschips i sallad?! Det var ju helt klart det godaste! Jag bara ääääälskar självgjorda grönkålschips och när det är så busenkelt att göra. Jag brukar bara blanda dem i olja och vitlökssalt, sedan in i ugnen och mums.

Igår gjorde vi en riktigt lyxig vardagsmiddag, som jag inte fattade att ta bild på. Vi åt stekt lax med avokadorisotto, grönkålschips och fetasallad. Helt sjukt bra kombo! Snålvattnet rinner när jag tänker tillbaka på maten, haha. Mat är nog så otroligt gott och det är nog så roligt att prova på nya maträtter. De här två var nya för oss, men så supergoda att vi nog kommer att äta dem i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.