måndag 13 februari 2017

ÄLSKAR SPIKMATTAN!

Jag har börjat använda min spikmatta lite mer nu igen, för märker att mina ryggmuskler är ganska sjuka och spända hela tiden. Jag älskar att ligga på spikmattan, för det hjälper genast! Man känner hur blodet börjar cirkulera ordentligt, det blir varmt i musklerna och man slappnar av. Bäst är det att ligga på den i sängen när jag ska gå och sova, för jag somnar nog bums på den. En superbra julklapp jag fått flera år sedan. Spikmattan ska hjälpa dig att slappna av, sova bättre, få bättre blodcirkulation och visst kan det hjälpa till spända muskler.

Jag får dessutom ofta spända axlar och sjuk rygg då när jag stressar mycket. Då hjälper det också för mig att ligga på spikmattan, för den hjälper mig att slappna av. Speciellt på kvällarna när jag ska börja sova, då huvudet går på övervarv och jag kan inte sluta tänka på jobbet, så då hjälper spikmattan mig att somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.