måndag 13 februari 2017

DET BÄSTA MED VINTERN

 Gillar du vintern? Ja, en helt okej årstid med många fördelar, men också nackdelar.

Favoritplagg på vintern? Alla tröjor tycker jag om, men sen är jag storanvändare av yllesockor, mössor och halsdukar. Äger massor med olika, så hinner inte ens gå så mycket med alla under vintern.

 Vad är det bästa med vintern? Att få mysa under filten, klä sig i varma kläder och fina soliga vinterdagar är nog så mysiga!

Vad är det sämsta med vintern? Då när det är superkallt och fast man hur klär sig, så fryser ansiktet och man trivs inte utomhus då.

Vad tycker du om att göra på vintern? Skrinna, åka pulka och så vill jag nog gärna hinna skida också, men det blir nog inte alltid av. Skrinna hinner jag mycket då jag har gymnastik med två klasser, så hinner skrinna med dem. Jag tycker nog om att vara ute och bygga snögubbar och åka pulka, men det är nog så fast i hurdan vinter vi har. Att dricka varm kakao ute efter en utedag är också supermysigt!

Tips på något roligt att göra ute på vintern? Bygga olika snöfigurer, måla med vattenfärger i snön och picnic i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.