torsdag 2 februari 2017

DITTAN OCH DATTAN

Mamma hämtade denna häftiga VS sminkpåse åt mig från deras Mexico-resa. Jag önskade något från VS butiken, gillar så deras bodylotions, bodysprayn och sminkpåsar, så hade ingen skillnad vad det är jag får därifrån. En ny sminkpåse behövde jag verkligen! Min nuvarande är så gammal, sliten, smutsig och dragkeden är såklart sönder så den är pissig att packa med när jag ska någonstans. Inte skulle det ha måsta vara en VS sminkpåse, men det fanns inte så mycket billiga butiker i Mexico, utan mest märkesbutiker, och VS är nog billigare där än vad det är i Finland. Jag har riktigt fastnat för VS grejer, fast det är klyschigt märke och det är kanske mera brändet än själva produkterna som intresserar de flesta, men jag har alltid varit så nöjd med allt jag fått därifrån. Det är enkelt att önska det till gåva för ingen har hittills misslyckats med att köpa någon dålig bodylotion eller bodyspray, för jag har tyckt om alla dofter jag fått och jag tycker deras bodylotion är så superbra och min hud blir så mjuk och len av den.

I dag provade vi på ett nytt recept igen, så som vi brukar nästan en gång i veckan. Tog lite inspiration från min thai kokbok. Nöt med röd och grön paprika, massor ingefära, lime, chili, stark currypaste, vitlök och kokosgrädde med ris och gurka. Det blev sjukt gott! Fast med de där ingredienserna kan man väl få till och med en skosula att smaka bra. Igen ett nytt recept i banken att komma ihåg och återanvända! Jag rekommenderar åt alla som gillar asiatiskt och stark mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.