torsdag 9 februari 2017

MATLISTA

Såg att Ida gjorde en matlista på sin blogg, så jag ville också göra en sådan. Here it comes!

Favoritsallad ~ hmm, svårt att säga för bästa salladen är nog hemgjord med ALLT gott i! Mättösallad som jag brukar kalla dem, haha. Fetaost, rödlök, gurka, tomat, sallad, paprika, oliver och så endera fisk eller höna.

Favoritdessert ~ älskar choklad, men en god creme brule eller chokladmoussé sjunker ganska bra.

Favoritkötträtt ~ älskar nötbiff! Men egentligen är jag köttälskare, så kött i nästan all form är mumsfilibabba. Kunde aldrig bli vegetarian, för är uppväxt med att äta all sorters kött.


Favoritfrukost ~ Oj, det är nog en blandning av frukost och brunch, dvs. massvis med frukt, croissanter, bananplättar, karelska piroger, ägg och bacon.. You name it! Hotellfrukost är ganska lyx.


Förrätt, varmrätt eller dessert? Hmm... Svårt.. Alltså desserten lämnar jag gärna emellan om jag måste välja bort någon. Men att välja mellan förrätt och huvudrätt är ganska svårt.

Tre saker jag inte vill ha på pizza ~ bacon, ägg och persika

Hemma eller restaurang? Gillar båda ganska lika! Vi gör supergod mat här hemma, såklart bättre än restaurangmat 😉 Men älskar lyxen att klä upp mig, gå någonstans fint och beställa något som vi inte gör hemma (eller ofta iaf) och dessutom prova på något nytt och spännande! Jag älskar att gå på restaurang!


Något jag skulle kunna äta varje dag ~ Ost och choklad. Jag skulle absolut kunna äta lite choklad varje dag, men jag mår nog bättre när jag inte gör det.

Det jag lagar helst ~ Pastarätter har varit ganska länge mina favoriter. Egentligen höna på olika vis och ofta nog med pasta fast ibland med annat också. Nuförtiden äter vi inte pasta så ofta, ibland kan det gå flera veckor utan och ibland äter vi en till två gånger i veckan. Men jag tycker det är så roligt att prova på olika pastarätter och det går så lätt att variera. Och är ju stor pastaälskare!

Något jag tycker om men inte äter ofta ~ skaldjur, fint kött (dvs allt annat än maletkött, haha)


 Något jag skulle klara mig utan ~ Oj, vilken svår fråga! Jag är ganska långt allätare... Hmm... Typ skinkfrestelse har länge varit en maträtt jag inte gillat, men pga mitt jobb så har jag lärt mig att äta det. Men det gör vi aldrig hemma, så kanske det får vara mitt svar. Och aladåb såklart!!!!

Något jag inte skulle klara mig utan ~ hamburgare, pizza, batatfranskisar, choklad, lasagne, lax, räkor... Listan är lång...! Egentligen skulle jag kunna äta så mycket mat och ohälsosamt också att om jag inte skulle bry om hur jag mår och ser ut, så skulle jag säkert äta mig så stor att jag skulle dö om typ 10 år. Jag bara älskar mat och om inte huvudet skulle säga stopp ibland så skulle jag nog inte må så bra 😅 Jag tycker massvis om hälsosamt också, men om jag måste välja mellan en hamburgare och broccoli så väljer jag nog hamburgaren. Och ifall jag får välja före jag dör äter jag en pizza eller en god sallad så väljer jag nog pizzan varje gång! Men som sagt är jag en allätare, så äter nog nästan vad som helst och jag tycker om all sorters mat! Nästan alla grönsaker, frukter, kött och fiskar sjunker riktigt bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.