torsdag 6 april 2017

GETTING OLDER, MAYBE WISER?


Lite åldersnoja på gång här, för fyller ju faktiskt 26 år detta år! Rynkorna blir mer synliga, jag blir mer vuxen till åldern men känner mig fortfarande ganska ung och levnadsvanorna förändras. Lite saknar jag tillbaka till att vara ung tjugoåring med många år kvar tills jag måste bli "vuxen" och ta mera ansvar. Inte är det lika mer att jag träffar vänner på kaffe, vinglas eller extempore utgångar varje veckoslut, utan nu är det så att jag faktiskt väntar framemot ett veckoslut då vi inte har planer alls med Jonas och vi får vara hemma och sköta om hemmet och bara njuta av varandras sällskap. Men sen saknar nog en del av mig tillbaka till den där tiden då vännerna var så otroligt viktiga och vi hade hela tiden något skoj planerat in på veckosluten. När blev vi vuxna och tiden försvann och det blev mycket svårare att boka in träffar?

Jag bara inte förstår hur tiden kan förändras så drastiskt?! Jag menar tiden bara flyger iväg och jag hinner inte med hälften jag vill! Vardagen bara rusar förbi och så är det veckoslut igen, vilket såklart är skönt men man hinner knappt inse det och njuta så är det igen måndag. Jag minns ännu som barn hur tiden gick så otroligt långsamt ibland och det kändes som att man aldrig blev "tillräckligt stor för att"... Man gick och väntade att få bli tillräckligt stor att man fick göra mer och mer, för ofta fick man höra av vuxna "du är för liten ännu för det där.." och så gick man bara och väntade att man skulle bli större och äldre. I dag tycker jag att tiden rusar iväg och ibland stannar jag upp och funderar hinner jag ens märka och njuta av nuet? Hinner jag göra allt jag vill hinna med? Vad allt ville jag hinna med före jag fyller 30år, hinner jag ännu med det? Varför är det så brått hela tiden? Kan vi inte stanna tiden, snälla?!!

Jag undrar fortfarande vart de tre senaste åren försvann? Det har gått så otroligt fort, fast det känns som bara ett år. När blev jag så här gammal, haha? Jag tittade tillbaka på bilder från 2014-2015 och jag ser så ung ut på bilderna. När förändrades jag? När började jag se äldre ut?

Japp, nu ska jag sluta fundera på saker jag inte kan påverka. Jag måste bara försöka stanna upp ibland och njuta av stunden och livet som händer just nu, och inte tänka på framtiden och vad sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.