lördag 8 april 2017

ME? PERFECT? ALWAYS


I dag har jag haft en väldigt produktiv dag. Vaknade klockan 8, åt frukost, bestämde mig för en springlänk i solen som blev 8,4km och efter det har vi ännu haft samtal med banken, besökt bröllopslokalen och samtidigt träffat lite bekanta och dessutom tagit mina mått för bröllopsklänningen och påbörjat den processen. Sååå ganska mycket bra saker har vi fått gjort i dag. Jag ska kanske få prova på en "testklänning" nästa vecka, dvs. en klänning sydd enligt mina mått av typ lakanstyg, bara för att se att måtten stämmer och allt ser bra ut. Fick alltså också prova ha min underklänning på mig i dag, som jag sedan har under bröllopsklänningen, så därför har jag varit finklädd i dag. Så större än det här får jag inte mera bli, men egentligen inte supermycket mindre heller för när Milla börjar sy så att hon inte behöver ändra måtten hela tiden.


Det är så spännande! Jag väntar ivrigt på att få se min klänning och att få prova den. Nu måste jag bara hitta skor, så vi sedan kan se längden. Det finns så mycket att göra ännu, men så mycket goda idéer har vi och många som vill hjälpa oss så jag tror det ska gå riktigt bra. Det finns inte så mycket vi kan göra nu annat än planera och fundera vad allt vi behöver fixa och när vi ska göra det.


Nu vill jag bara börja få färg redan och bli brun, så tror jag ska gå några gånger till solarium för att få grunden så att när jag kan börja sola på balkongen så fastnar det snabbare. Jag skulle helst inte vilja gå på någon spraytan, utan ha mera naturlig färg. Jag är ingen storsolare i solarium heller, utan går endast några gånger dit för att få lite början. Hälsosamt är det ju inte att gå så mycket i solarium, så vill inte heller gå bara typ fem-sex gånger. Men jag älskar att vara brun och känner mig alltid som snyggast då, så för mig är det viktigt att ha lite färg på bröllopsdagen. Hoppas på fint väder i maj och juni, så jag hinner sola!


Till frissan kommer jag att gå ungefär två veckor före bröllopet, för att färga och kanske lite jämna till topparna. Fransarna, ögonbrynen och naglarna fixar jag under bröllopsveckan och benen tror jag att Jonas bonusmamma får sockra också en vecka innan bröllopet. Vad mer? Löshår tänker jag inte ha, bland annat för att Jonas inte gillar sådant och för att inte göra det obekvämt för mig själv. Jag har ägt klipsin en tid och de är nog inte så bekväma i håret, så tror jag skippar det. Får hoppas att mitt hår hunnit växa lite längre, för vill nog ändå se ut som mig själv på bröllopsdagen så räcker att jag har naglarna och ögonfransarna fake. Ögonfransarna är ju på det sättet behändiga att ifall jag gråter så rinner inte mascaran och jag behöver inte vara orolig att sminket blir dåligt. Jag är inte ännu helt säker vill jag ha gelnaglar eller ska jag låta mina egna naglar växa bara få dem lackade.


Jag kollade också på vår bröllopsresa i dag och på vårt hotell vi bokat. Oj vad det ska bli härligt! Det såg så mysigt och fint ut. Skulle redan vilja börja packa och se vad jag vill ha med mig dit, men får nog vänta ännu med det, haha. Skulle vilja hitta någon ny bikini eller simdräkt tills dess också. Det blir nog spännande att få åka ganska direkt efter bröllopet på bröllopsresa och bara vara vi två och njuta i en vecka. Tiden går och vi närmar oss med stora steg! Lite stress och nervositet ju närmare vi kommer, för det känns som att så mycket är fortfarande ogjort, fast vi nog egentligen har det ganska klart redan. Nu kan jag inte göra annat än bara drömma om den dagen och hoppas att allting går bra. 💗


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.