torsdag 13 april 2017

PÅSKLOV!


I dag hade jag en liten påskfest i klassen och vi åt lite goda frukter, grönsaker och nötter. Jag bjöd på torkade fikon och eleverna hade med sig smått och gott själv. Vi lekte lite och bara umgicks alla tillsammans. 🐣

I morgon ska vi börja påsklovet med träning med vår PT. Sedan har vi mycket att hinna med för klockan 17 kommer min mamma, Thomas, pappa, Milla, Jonas pappa och Anna hit till oss på middag! Det ska bli så intressant och roligt! Vi kommer alltså trängas åtta personer vid vårt matbord i vår lilla "matsalshörna". Jag och Jonas bjuder på trerätters och alla föräldrar hämtar med sig något smått och gott drickbart. Jag har aldrig varit med om något liknande, att ha alla mina föräldrar och min pojkväns föräldrar hemma hos mig. Tyvärr kan ju inte Jonas mamma delta, då hon och hennes man bor i Tyskland, men det blir nog skoj så här. Jag har väntat redan länge framemot det här!

Ni som inte känner mig så kan jag ju berätta att det här är något väldigt nytt och ovant för mig, då mina föräldrar varit skilda väldigt länge och nu även nygifta, så att bjuda dem på middag är redan nytt och spännande för mig. Tycker också att det är på tiden att vi får Jonas föräldrar ihop med mina föräldrar så att de lär känna varandra lite bättre före bröllopet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.