måndag 3 april 2017

TEST FOTOGRAFERING

 © Pekka Nummela

Vi hade testfotografering med vår fotograf en vecka sedan på söndagen. Lite otur hade vi med vädret, då det var väldigt blåsigt och solen tittade fram endast korta stunder. Men vi fick lite öva att stå framför kameran och posera tillsammans (vilket vi måste öva mera på, haha!) och se hurdana foton vår fotograf tar. Jag borde verkligen öva på att hålla ögonen uppe när solen skiner, haha. Tänk om vi har en riktigt solig bröllopsdag, så kommer jag att stå med ögonen halvt fast i alla bilder för jag har så svårt att hålla ögonen uppe. Jag tror nog det kommer att vara väldigt svårt för mig att inte gråta när vi tar bilderna. Jag kunde nu redan tänka mig hur glada och kära vi kommer att vara den stunden och när jag redan har svårt för tårar när solen skiner, så hur ska jag kunna i den stunden hålla emot tårarna när jag är så glad och lycklig?!

 © Pekka Nummela

Jag är iaf väldigt nöjd med de här testbilderna vi fick av honom. Jag vet bara inte varför de ändrar kvalitet och färger beroende på i vilket program jag öppnar dem och ifall jag ändrar typ storleken på dem? Så de ser nog bättre ut på själva datorn än här på bloggen, vet inte varför.

 © Pekka Nummela

Vi får nog öva lite hemma på hurdana bilder vi vill ha till bröllopet och leta lite inspirationsbilder, för vill ha lite variation ändå och inte bara vanliga puss-bilder eller bilder där vi bara står bredvid varandra. Men vill nog också ha naturliga bilder med naturliga situationer, dvs. äkta skratt och leenden och inte bara posering för kameran. Som den här bilden här ovan är nog en riktigt situation då vi skrattar och inte så att fotografen bad oss att skratta. Jag hoppas han lyckas fånga sådana bilder på bröllopet också.

© Pekka Nummela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.