torsdag 6 april 2017

WELCOME SUNSHINE!


Jag är så glad att vi närmar oss sommaren, men jag tycker speciellt om den här första tiden på våren då det blir varmare väder och snön smälter bort. Jag väntar tills blommorna börjar blomma och björken börjar slå ut sina första ljusgröna blad. Jag blir så glad på jobbet när eleverna hittar på roliga vårlekar ute på rasten och det ger mig nostalgi-känslor. Jag minns hur jag som barn redan älskade våren då sanden sopades bort och vi fick börja cykla igen, hoppa hopprep och det var roligt att springa och leka ute när vägarna var torra.

Jag har sån lust att inreda hemmet i mera vårens färger. Jag blir så frustrerad med inredningen här hemma och med det att jag i princip inte kan göra så mycket åt det just nu. Alla mina pengar går åt till räkningar och till bröllopskontot. Jag vet att det är inte frågan om många månader mera, så kan jag ta itu med hem-projektet, men har knappt något tålamod när jag bara ska vänta på allting. Vänta på bröllopet, bröllopsresan och på våra projekt här i hemmet. Om jag kunde så skulle jag packa min kappsäck färdigt till vår bröllopsresa redan! Jag vill få saker gjort NU!


Jag har väldigt dåligt tålamod i dessa saker och jag som älskar att planera och få saker bortstrukna från checklistan blir riktigt nervös när allt är sådant jag inte kan göra nu, utan först om någon månad. Jag borde skriva en checklista åt mig med saker jag kan göra just nu i denna månad och fokusera mig på dem. För vem älskar inte den där känslan du får efter att du fått saker gjort, som du funderat på eller haft uppskrivet som ett måste? Jag är ju lärare, så är ju nästan beroende av det. Jag skriver post-it lappar varje dag på saker jag ska göra och så får jag stryka uppgifter därifrån varje dag. Jag är helt besatt på det systemet! Jag glömmer annars bort vad jag ska göra. Ni skulle se min arbetskalender... Man skulle kunna tro att jag är väldigt organiserad, men det är jag inte. Alla mina kom ihåg texter står huller om buller i kalendern och jag har ingen ordning på dem.

Jag älskar att ha ordning och reda, men ändå är jag ganska usel på att organisera och ha saker klart och tydligt uppskrivet. Samma gäller här hemma; jag älskar att ha ordning och städat, men att städa och ordna är jag ganska dålig på. Jag är slarvig och lat, men ändå litegrann en städfreak. Nu ska jag iaf kolla igenom inbjudningslistan till bröllopet och se till att jag kryssat alla som meddelat att de deltar. Älskar ju också att gå igenom mina listor med planer och fundera mera på dem... 😏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.