onsdag 14 juni 2017

GIRLS WEEKEND


På veckoslutet hade Jonas sin svensexa. De kidnappade honom redan tidigt på fredag morgon och jag visste att jag får honom tillbaka först på söndagen. Så det var ett perfekt tillfälle för mig att ha en girlsweekend och härliga Nea och söta Ale erbjöd sitt sällskap. På fredagen kom de hem till mig med en matkasse med filmsnacks och en pizza och så såg vi på Fifty shades darker. Vi satt också och pratade sent in i natten, tills vi blev så trötta att de åkte hem.


På lördagen träffades vi redan på dagen, så vi gick ut och äta till Wilhelm Å. Det var nog en stor besvikelse och dit tänker jag inte gå mera denna sommar. Servicen var väldigt usel och vi fick vänta över 45 minuter på vår mat, och då gick servitörerna bara runt och torkade de tomma borden (för stället var nog inte nära på fullt). När vi sedan äntligen fick vår mat, så fick vi inga ursäkter varför vi fick vänta så länge och inget erbjöd de åt oss, dvs. inget gratis kaffe eller någon rabatt på maten ens. Jag och Nea åt chicken sandwich och jag måste genast skära i hönan för den såg nog så rå ut. Rå var den inte, men just och just genomstekt, helt vit och smaklös. Så nära på rå höna att det var äckligt. Annars så hade inte portionen någon smak alls, någon vitlök smakade jag inte i vitlöksmajonnäsen och den där våta hönan förstörde nog lite min matlust.


Efter det kom vi till mig och gjorde oss fina för kvällen. Vi satt och drack vin och lyssnade på gamla godingar. Sedan blev det utgång för oss och jag hade så roligt att det var synd att tiden tog slut i baren. Vi skulle ha velat dansa ännu flera timmar, men tyvärr tog tiden slut den här gången.



På söndagen vaknade jag och Nea här hos mig, men ingen krabbis inte! Jag var underligt pigg och energisk fast vi gått och sova först sju på morgonen och steg upp efter klockan 11. Så vi bestämde träff med Ale igen och vi vill njuta av fina vädret så vi körde ner till ån igen och denna gång besökte vi igen härliga Bondai bar. Denna gång fick vi tyvärr inte se snygga australienaren som var där då jag hade möhippa, men vi fick superbra service av de andra och så bra fiilis där på stället.


Vi lånade en filt av dem och satt oss vid åkanten och åt supergoda hamburgare (fast de inte hade deras vanliga semlor och maletkött, då allt tagit slut) och drack deras supergoda färskpressade saft. Jag drack en summer cooler och den var supermumsig! Hamburgaren var helt klart den bästa jag ätit på länge, om inte den bäst någonsin! Helt superfint och skönt veckoslut med brudarna! Borde göra mycket oftare så här och ha mysiga girls weekends, eller åtminstone girls nights! Men visst saknade jag och Nea våra jappar som var på svensexa, så visst är det roligt att vara alla tillsammans också. Vi som har ett så fint gäng, som vi alltid har så roligt med! Jag är så otroligt tacksam över alla mina fina vänner! 😍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.