torsdag 17 augusti 2017

HÅR & SMINK


Jag fick prov sminkning och frisyr på samma vecka som bröllopet var. Bara för att lite se hur länge allting tar och lite vad jag vill ha. Här är bilderna från provsminkningen och frisyren. Det var jätte ovanligt att ha så här mycket smink. Fast det inte kändes obekvämt eller tjockt, så var det ändå helt otroligt mycket lager på lager, vilket jag är väldigt ovan med. Jag använder ju till vardags bara typ solpuder och highlighterpenna, så att ha lager på lager med olika krämer kändes nog lite ovant.

Själva sminkandet gick riktigt bra, fast jag var orolig att jag bara gråter och kan inte hålla ögonen uppe när hon sminkar ögonen, haha. Men hon var jätte skicklig och det gick riktgt bra. Ovantligt mycket smink hade jag, men sen igen på bild syns det ju inte på samma sätt så jag tycker inte att det märks på bröllopsbilderna att jag har så jätte mycket smink.


Läppstiftet var jag jätte nöjd med och det ska jag nog köpa! Naturligt men lite rosa nyans, vilket jag tycker passar mig.

Håret blev inte lika som här på bilden. Här var det två olika flätor och ena sidan var snurrad. Det blev tillsist bara en fläta som gick ihop där bak. Här hade vi bara som test lite vita blommor i håret.


Jag var nog nöjd med min bröllopsfrisyr och smink, fast lite besviken på att mitt hår inte blivit längre men jag ville inte heller ha löshår. Det är nog ovant att bli sminkad, men det gick nog bra och resultatet blev bra. Jag tror nog ändå inte jag kommer mera någonsin att behöva bli sminkad av en professionell, för jag tycker nog ändå om att ha lite lättare smink. Det här var ju ett undantag för jag ville att sminket håller hela dagen och att det ser bra ut på bild. Därför rekommenderar jag nog att gå och sminka dig hos en proffs på bröllopsdagen, för då behöver man inte oroa sig om att behöva fixa till sminket under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.