torsdag 17 augusti 2017

NYTT EFTERNAMN


Genast då vi kom hem från vår bröllopsresa var det dags att fixa nytt körkort, pass och bankkort. Visst får jag ännu lite post och annat som har mitt gamla namn, men småningom får jag väl förnyat allting. Det viktigaste var att få nytt pass, för att sedan kunna boka nästa resa med rätt namn.

Fortfarande är det lite ovant att skriva nya efternamnet och att komma ihåg att presentera mig som Grönqvist och inte Lindfors, men hittills har jag nog inte en enda gång skrivit eller sagt fel. Jag har alltid varit så medveten och förberedd på när jag ska säga mitt namn eller skriva autograf att det inte har blivit fel. Kanske sedan någon dag då jag inte funderar så mycket så kan det bli fel, eller så hinner jag bli van med nya namnet.

Har iaf blivit kallad till fru Grönqvist redan så många gånger av kollegor och andra bekanta att jag nog känner att det är jag. Vännerna kallar mig vaimo och det känns nog så häftigt att få vara fru.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.