onsdag 8 november 2017

TRYING SOMETHING NEW


Jag har en tid gått och funderat på att prova på något nytt igen. När det är höst och påväg mot vinter så tyckte jag att jag inte behöver vara så kallblond, utan kan prova på något annat istället. Och jag blev supernöjd med slutresultatet!

Roten blev färgad mörkare och resten av håret tonades kallt (mot grått) och så lades det i pink/lila färg, som lossnar efter några tvättar. Ingen blondering alltså den här gången. Jag har också redan en lång tid velat prova mörk ombre!

Snyggast var håret då det just blivit färgat. Det var silvrigt och pink-lila med mörk rot. Nu efter några veckor så är det inte lika starkt lila, det ser mera kallt ut (inte så silvrigt) och roten har blivit mycket ljusare då min egen hårfärg vill lysa igenom. Men det är nog fortfarande snyggt! Nu funderar jag redan hur vill jag färga det nästa gång. För jag tycker nog mycket om mörk ombre (fast det nu blivit ljusare), så funderar ifall jag borde färga det en gång till och riktigt ordentligt mörkt, så att det skulle hållas mörkt och se ännu mörkare ut än vad det är nu. Jag tycker också om när det är så där silvrigt-grått, inte klar blond. Fast nästa sommar vill jag nog vara riktigt blond igen, men nu på vintern är det helt roligt att prova lite annat, som hoppeligen gör att jag inte ser så blek ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.