måndag 4 december 2017

DRÖMMER...

Jag har feber igen... Inte så farligt mycket babyfeber, men HUSFEBER! Jag har haft husfeber sen sommaren och det blir bara värre, haha. Men som det nu ser ut enligt planerna så köper vi KANSKE ett hus nästa år. Då har vi bott två år här i lägenheten.

Vi har redan ganska klart vad vi gör med vår lägenhet, men att hitta ett hus som är på sådant område vi vill och inte för dyrt, behöver lite renovering och som har en bra bottenplan och OBS endast en våning, med en liten gård, ja - inte det lättaste! Några potentiella har vi redan sett och vi är medvetna om att när det faktiskt blir dags att börja se på allvar så måste vi vara färdiga att ge upp några önskemål/krav vi har.

Men som sagt så funderar vi mera på allvar nästa år, jag är bara lite otåligt (så som alltid..). Här kommer lite inspirationsbilder på vad jag gillar:

BADRUM:

bachelor pad masculine interior design 14

Guld! Jag har blivit så förtjust i guld att jag skulle gärna ha guld i endera badrummet eller i toaletten. Alltså guldkran och dusch och andra små detaljer och sedan marmorytor. Inte kanske så mycket svart som på de här två bilderna, utan heldre mörk grå och vitt såklart då. Jag vill gärna ändå ha ett ganska ljust badrum, så för mycket mörka ytor vill jag inte ha där.

Maayan Zusman Interior Designer | מעיין זוסמן מעצבת פנים


New Darlings - Master Bathroom : The Plan with @wayfair

Ett badkar är nog en liten dröm jag har, men det är något jag är färdigt att lämna bort. Jag har aldrig bott i ett hem med badkar och tanken att få ligga i ett hett bubbelbad och slappna av är nog något jag drömmer om.


HJÄLPKÖK:

Shop domino for the top brands in home decor and be inspired by celebrity homes and famous interior designers. domino is your guide to living with style.

Jag vill gärna ha ett hjälpkök/mudroom. Helst med en ytterdörr, där man kan komma in då när kläderna är genomvåta och skorna smutsiga och allt kan hängas där på tork. Dessutom skulle det vara superbra då vi vill ha stor hund, att kunna komma in den vägen då hunden är våt och smutsig. Det ska alltså vara kakelgolv med golvvärme, lite utrymme att vika och hänga upp kläder och såklart lite skåp och rum för åtminstone en bykmaskin, eventuellt torktumlare om inte ett torkskåp.

Love this clean modern farmhouse laundry room with slate floor, shiplap walls and butcher block counters.



VARDAGSRUM:

Small living room layout ideas

#Farbberatung #Stilberatung #Farbenreich mit www.farben-reich.com A Calming Sea of Blues


Marvelous Farmhouse Style Living Room Design Ideas 48

Jag vill ha ett stort, ljust och öppet vardagsrum! Sköna soffor, någon skön stol och massor med sköna dynor och pläden överallt. Gärna ljusa färger, så som grått, beige, vitt och kanske ännu ljusblått eller turkost som vi nu har. Ett stort vardagsrumsbord vill jag också ha. En takka i vardagsrummet skulle också vara mysigt.

window seat, extend the seat and the lower storage on the sides outwards.

Mycket mysiga fönster vill jag ha och lite fönsterbräden att ha växter och andra saker på.


KÖK:

beautiful by priscilla

the perfect country kitchen (via  Lonny)

Köket är hemmets hjärta. Jag vill ha ett stort kök, mycket vitt och så mycket naturljus som möjligt. Gärna ett litet fönster ut mot gården. Jag vill ha flera vintrinskåp och en island skulle vara snyggt, men det är något vi nog kan lämna bort ifall det inte finns möjlighet för det. Så länge som vi har tillräckligt med arbetsytor i köket, så klarar vi oss utan en ö.

French+Country+Kitchen+with+Butcherblock+Island

scandinavian kitchen, white kitchen, english kitchen, farmhouse decor, country home decor, white brick wall, scandinavian decor, scandinavian interior, Lauren conrad, copper decor, elegant kitchen, farmhouse kitchen, country home kitchen, celebrity living, celebrity interior, lauren conrad interior,

Marmorytor i köket är något jag också tycker är snyggt, men får se vad som sedan blir bäst.

Love this small white cottage farmhouse kitchen.  The gray countertops give a little offset to all the white and the curtain valances give a little pop of color.  Good use of a small island in this tiny kitchen.  See ALL white country kitchen pictures here: http://outintherealworld.com/home-kitchens-interior-design-white-cottage-farmhouse-kitchens-country-kitchen-designs-we-love/


SOVRUM:

1,152 Likes, 23 Comments - Jaclyn Hodge (@shabbydesertnest) on Instagram: “Monday's are rough... wish I was still in bed but there's lots to get done! Hope you all had a fab…”

White, gray and beige master bedroom. Neutral bedroom interior design idea. #GOALS

Ett stort sovrum är säkert en ganska vanlig önskan. Alltså inte behöver det vara massivt, men gärna så stort att det rymmer en stor säng, någon mysig stol, kanske någon byrå och gärna en liten bänk i ändan av sängen. Kanske klädrum (drömmarnas walk-in-closet) eller ordentligt med skåp. En walking-in-closet har såklart varit min stora dröm sedan tonåren, men det är också något som inte kanske går att förverkliga, inte iaf så stor som jag vill ha.

Best Ideas To Make Your Bedroom Extra Cozy And Romantic (21)

makuuhuone-rento-tunnelma


FRENCH DOORS:

love me some French doors

Franska dörrar är också ett stort måste! Jag bara älskar sådana! Ingen skillnad är det till sovrummet, vardagsrummet eller ut till gården, men sådana vill jag ha!

French Doors

Pretty and relaxing master bedroom by fixer upper. Farmhouse but not too country #bedroomdecor


UTSIDAN:

Peak added to a front porch & columns

Front porch additions to ranch homes

Jag vill också att huset ser mysigt och hemtrevligt ut från utsidan.

Adding A Front Porch To A Ranch House

Brandon Ingram Florida Cottage

beautiful outdoor space

Och så vill jag ha en mysig terass och gård. Jag vill ha mysbelys på terassen, någon skön myshörna med soffa och sedan ett stort bord med flera sittplatser så vi kan duka fram ett långbord.

Casually Elegant Coastal Inspired Entertaining via Ella Claire Blog for Cost Plus World Market www.worldmarket.com #CelebrateOutdoors

Kulmasohva, verhot

På bakgården vill jag ha lite gräsmatta och möjlighet att plantera något smått. Jag tycker inte ändå att vi behöver en stor gård och egen skog, utan heldre en liten mysig trädgård som är enkel att sköta.

Så här ser mina drömmar ut just nu. Bilderna är lånade från pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.