onsdag 27 december 2017

JULSAKER


Vi har en ny vardagsrumsmatta och så har vi fått mammas gungstol. Dessutom har vi fixat lite nya julpynt, så den här julen har vi haft ganska mysigt och stämningsfullt här hemma.


Vi fick ganska många julkort också i år. Vi har själv inte skickat kort, men får ändå en hel del. Kanske nångång ännu skickar vi också kort.


Jag har tagit in lite grankvistar när vi inte haft en äkta gran i år. Lite doft av äkta gran, men lite enklare att sköta och smutsar inte lika mycket.


Vår lilla plastgran vi hittade från Clas Ohlson. En liten som passar nästan var som helst. I år kör vi ännu med enkla julgranspynt nämligen stjärnorna jag pysslade förra året. Tycker det ser helt mysigt ut med endast lite pynt i granen, speciellt när den här granen är så liten.



Jag har också köpt en riktigt mini plastgran från Mikrokulma som vi har på köksbordet. Enkelt nog med plastpynt, som går att ta fram varje år.


Så har vi vår stora stjärna i köksfönstret, som vi köpte redan förra året. När vi har hus vill jag nog ha flera stora stjärnor i flera fönster, för det ser så mysigt ut utifrån!


Lite mera grankvistar och kottar med ljusslinga i en glasvas.




Vi har också en ljusslinga i sovrummet som lyser automatiskt i 6h. Mysigt med lite mysbelys där också, så det inte är helt mörkt där.


Ljusstaken skulle jag ännu vilja måla, kanske svart, när ljusen är guldiga men det har jag inte hunnit med ännu. Kanske det får bli till nästa jul. Snart får jag nog plocka bort lite julsaker och ha bara lite vintriga pynt kvar, för julen kom och for!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.