tisdag 23 januari 2018

JANUARY


Jag fick den goda iden att rita en egen kalender åt oss, så vi kan skriva upp all träning vi gör före vår resa. Planen är att vi rör på oss varje dag i januari, helst fram tills vi ska till Aruba. Nu är vi ju redan på vecka 4 och hittills har vi klarat av det. Vi har tränat på gym, varit med på fitcamp utomhus, sprungit och alla andra dagar har vi varit ut och gå.



Vi har alltså varit ut och gå ganska mycket. Vi går runt olika rutter varje dag och tittar på fina hus och dagdrömmer om vårt eget. Det är nog så mysigt att bo i centrum när vi kan variera våra promenader så mycket. En dag gick vi till Freddie och Emma som bor i Näse. Andra dagar så har vi bara gått runt i olika bostadsområden och tittat på hus.


Vi har också skrivit upp hur många kilometer vi har rört på oss under en vecka. Första veckan gick + sprang vi 19,5 km. Den andra veckan gick vi 20km och den tredje veckan blev det 17,6km. Lite varierande beroende på hur mycket vi har tränat annat. Vi har egentligen som mål att försöka gå (eller springa) 3h i veckan. Sedan har vi alltså två gym träningar och en dag fitcamp. Det kan hända att vi snart ska lägga till en hemmaträningsdag ännu, ifall vår PT rekommenderar det.


Jag har också försökt tänja mera här hemma och göra bryggan så mycket jag minns. Jag vill bli lite mjukare i kroppen och bli bättre på bryggan. Jag är bara fortfarande lite dålig på att komma ihåg att öva, men försöker nog se till att jag övar några gånger i veckan.

Det har nog varit skönt att motionera dagligen och nu har det redan blivit rutin för oss, så vi får sällan den där känslan att vi inte skulle orka. Det känns mera som en självklarhet att vi ska ut och gå eller springa de dagar vi inte har träningar.

Det finns inte dåligt väder utan det är bara en dålig ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.