torsdag 4 januari 2018

NYTT ÅR NYTT HÅR




Nytt år och nytt hår! Men inte något new year new me - grejer här, utan provar bara lite nytt. Den här gången har jag inte ens tänkt på några nyårslöften, för jag tycker jag ska fortsätta precis så som tidigare. Jag tränar och äter bra, umgås med familj och vänner, tar hand om mig själv och kommer ihåg att ge Jonas kärlek och tid också. Så inget new year new me här inte, förutom ny hårstil.


Roten blev alltså mörkare (ombre som det heter i frissavärlden). Gjorde ju så redan senast jag färgade håret, men nu blev det mycket mörkare och lite mer kontrast då jag också fick resten av håret lite ljusare och i riktigt ljus rosa nyans (så länge som det nu håller...). 


Jag är helt supernöjd! Det här är något nytt och något jag velat prova redan en längre tid, men jag har inte vågat då jag varit orolig för att få för mörkt hår då jag ändå trivs så bra som blond. Men tycker det ser så fint ut med mera kontrast och det är lite annat nu till vintern. Till sommaren får det bli ljust igen, hela huvudet alltså.


Senast jag färgade roten mörkare (i oktober?) så blev det ändå inte så mycket mörkare och min egna ljusa färg började ganska direkt lysa igenom och det blev ljusare efter varje tvätt, så nu ville jag ha det mycket mörkare. Senast blev det nästan och se ut som om jag bara låtit min egen hårfärg växa ut, för den var ändå så neutral den där skillnaden. 

Skönt iaf att vara fin i håret igen! Till nästa blir det ögonfransförlängningar igen... Just före bröllopsresan, så jag är fin dygnet runt i Aruba. Fick gåvokort till Trend Studio (där jag tidigare fixat fransarna) av Pukefest-gänget, så det blir ju helt toppen att använda det till att fixa ögonen fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.