fredag 16 mars 2018

ARUBA HONEYMOON NR 2 (part 3)


Sånhäna filurer fanns överallt på Aruba. Blåa och bruna i olika storlekar, och dem gillade jag inte alls, haha, men som tur är de helt ofarliga och ganska skygga.


Ena ändan av stranden. Vi gick alltid mot andra ändan av stranden.




Här brukade vi gå ner till stranden och gick längs med stranden tills vi hittade ett bra ställe där vi ville sola och simma. Härligt att gå längs med turkosa vattnet!



Såklart fanns där roliga filurer på stranden också. Minikrabbor, fast den här var lika stor som min handflata. 


Vi fick en dag ligga lite mera i skuggan, då vi brände oss då vi gick upp till California Lighthouse. Men skönt var det ändå!



Aruba  - One happy island! 
Arubas motto kunde man inte missa. Det stod på gatuskyltar där det stod namnen på gatorna, på bilarnas registerplåtar och på allt de sålde i turistaffärerna.


Shoppinggatan som vi gick längs med några gånger. Här fanns klädbutiker som Mango och Zara och andra butiker jag inte riktigt kände igen, men också Victoria's Secret fanns här. En liten sådan, därifrån jag nog köpte lite bodylotion åt mig då man fick 5st bodylotions för 35dollars (vilket blir lite under 30e) och en kostade egentligen 18 dollars. Vilket bra köp alltså!


På kvällen åt vi i Iguana Joe's. Vi delade en massiv sangriakanna och så åt Jonas pulledpork burgare och jag åt fajitas med kyckling och nöt. Mums! All mat vi åt under resan var nog gott och vi hann nog njuta av både got mat och drinks hela resan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.