tisdag 3 april 2018

ARUBA HONEYMOON NR 2 (part 6)


En dag åkte vi ut på båtutfärd med ett piratskepp, Jolly Pirates. Vi fick åka med buss först till stora turiststranden Palm Beach och där hann vi sola lite förrän det blev dags att åka ut med båten. Priset var ca 45 dollars och då fick vi alltså snorkla och dricka på båten. Båtutfärden var från klockan 13-17.


Den dagen hade såklart kameran i misstag blivit på så att batteriet var tomt när vi var på båten och jag skulle ta foton. Så har endast några som jag tog med telefonen.

Vi snorklade vid lite djupare vatten där vi fick snorkla ovanom Antill wreck. Det var ganska mycket vågor den dagen så vi var inte så länge där. Dessutom skulle vi ha flytvästar på. För att det var så mycket vågor så såg jag inte så jätte mycket, men lite fiskar och så såg jag nog det där skeppet, vilket jag tyckte var ganska läskigt!

Andra stoppen var närmare en annan strand där det fanns koraller och massvis med olika fiskar i vattnet. Vi snorklade superlänge med Jonas och han tyckte det var superhäftigt, då det var hans första gång. På båten spelade de musik hela tiden och vi fick dricka goda drinkar och överlag var feelisen bra på båten. Helt annat att vara på en båt full med amerikaner, jämfört med båtutfärderna vi gjort i Kroatien och Grekland. Alla var så glada och pratade med varandra och skrattade. Det här var nog en superrolig upplevelse!


Sista dagarna orkade vi inte ligga så länge på stranden och bara någon timme räckte bra för oss. Det var nog så skönt att simma varje dag, så egentligen låg vi inte så mycket på stranden och solade utan vi simmade nog mest och låg i vattnet.



Här ser ni en glimt av vår terass. Och mina snygga sandaler jag köpte där!


Solbrända och fina. Saknar den där färgen!



Min matportion en kväll. Gissa om jag orkade äta hela portionen? Haha! Gott var det nog!




Solnedgångarna vid hamnen var så fina! Lyckades också fånga det på bild. Solnedgångar är nog något jag tycker är så otroligt fint!


Dessutom var det här enda kvällen jag hade långbyxor på mig. Behövdes nog inte, för det blev nästan för varmt att ha långbyxor på, haha.






En kvinna frågade om vi ville ha foto på oss och så var hon snäll och tog ett riktigt fint foto på oss. Det är ju inte så ofta vi lyckas få foton på oss båda när vi är på resa på tumis (förutom selfien).




Efter fina solnedgången gick vi och äta till en bekant restaurang. Vi delade en nachotallrik till förrätt, men som ni ser på bilden så var den helt superstor! Jag blev redan helt mätt efter den, så en hamburgare till huvudrätt var ganska mycket, hahah. Att vi inte kunde lära oss att många portioner var i jenkki-storlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.