måndag 18 januari 2016

BACK TO VARDAG

Det här att komma tillbaka till vardagen känns nog alltid lite extra tungt efter en lång ledighet. Känns att jag fortfarande är helt borta efter jullovet. Jag är riktigt slut efter jobbet och den lilla tid vi har tillsammans på kvällarna med Jonas går åt att handla, äta och med god tur träna. Det där att få vardagen och träningen att löpa tar nog sin tid. Phuuust! Det som gick så smidigt och bra i december och nu går det så trögt igen och jag är så trött på kvällarna. Det är just nu som jag lätt skulle tappa motivationen att träna, men tur har jag Jonas som pushar mig igång så att jag inte fastnar på soffan.

Vi har lite detox nu i januari med Jonas. Det betyder alltså alkoholfritt och endast en godisdag i veckan. Vi äter även lite lättare och undviker onödigt mycket kolhydrater som pasta, ris och potatis. Jag äter ju ändå sådant på jobbet i små mängder varje dag, men så att vi skulle faktiskt få i oss lite mera vitaminer så har vi försökt äta mycket mera grönsaker. Vi försöker även att leva utan bröd den här månaden. Såklart fortsätter vi med det här i februari och livet vidare, men lite mildare sedan. Nu gör vi det ordentligt i januari och sedan småningom tar vi tillbaka lite bröd nu och då och inte så stränga med godisdagen sedan. Jag kan iaf inte leva helt enligt bestämda regler.

Jag har redan sluppit av med all svullnad jag hade från julen och godissuget har blivit mindre. Vi väger och mäter oss också varje vecka, för visst är det roligt att se lite resultat också! Med vågen så försöker vi nog mera ändå koncentrera oss på vätskeprocenten, för den är fortfarande för låg för mig iaf. De andra procenten och siffrorna ändrar ju inte så fort, men vätskeprocenten vill jag ha i skick! Det är ju inte helt okej att jag går på vätskebrist hela tiden.

Jag vet att många tycker att tipaton tammikuu och det här som vi håller på med är löjligt, men som jag sa så fortsätter vi nog med detta efter januari också, men inte lika strängt. Och största orsaken till vår "diet" är att slippa av med all svullnad efter julen och det värsta sötsuget. Vi har ätit så mycket socker hela december att skönt att lite minska nu, och samma sak med alkoholet.

Det gäller nu bara att kämpa och komma tillbaka till vardagsrutinerna och få jobb, träning och allt att löpa igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.