tisdag 5 januari 2016

DINNERDATE ALA HANNA & JONAS

På lördagen firade vi det nya året tillsammans med Nea och Topi och vi hade planerat en trerätters middag. Såklart var det Jonas som tillverkade all mat, men jag brukar sköta dukningen och så får jag lite hjälpa till honom. Jag hade också planerat menyn, men han fick tillverka den då han är den skickliga kocken här ;)




Förrätten bestod av stekt batong med två olika fyllningar, men båda hade stekt halloumiost utanpå. Färsk salsa som innehöll tomat, vitlök, rödlök och färsk basilika och så de andra batongbitarna hade färsk spenat stekt i vitlök med rostade pinjenötter. Omnomnom! Det här hade vi aldrig gjort tidigare, men jag har haft recept på liknande grejer, så jag ville prova på lite nytt och det var en succé!


Huvudrätten var lite mera Jonas ide. Pepparbiff med pepparsås och ugnsrotsaker. Åh vad det var gott! Ugnsrotsakerna bestod av morot, rödbeta, rödlök och palsternacka. Biffen fick alla precis så som de ville ha den, medium minus ska jag ha den och jag kan verkligen inte beskriva hur gott det var! Otroligt bra och helt värt pengarna. Behöver aldrig mera gå ut och äta pepparbiff, för Jonas gör den otroligt bra!

Till efterrätt hade Nea hämtat en Baileys och så bjöd vi på vitchokladpannacotta med hallonsås och färska hallon och mynta. Perfekt slut på middagen! Det här är nog vår grej nu; att ordna dinnerdates! Vi älskar att få planera en meny, duka fint, göra något gott och bjuda på det åt vänner och familj. Oberoende är det en trerätters middag eller en söndagsbrunch, så vill vi satsa på det.

Vi satt sen kväll hos oss och kvällen fortsatte på dansgolvet ute i Borgås nattliv. Sedan blev det sleepover hemma hos oss. Jag hade en jätte rolig kväll och fötterna var riktigt döda efter allt dansande i mina klackar. Love these moments <3 

2 kommentarer:

  1. Pärre17:33

    När finns de ledig bord på restaurang hanii&jöunäs? ;)

    SvaraRadera
  2. De sku vi absolut måsta fixa!!! ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.