lördag 25 augusti 2012

DAG 3 i NORGE
























Dag 3 började vi med att åka till Tusenfryd (en stor nöjespark). Där fanns massor med stora och skrämmande maskiner som var typ 10 gånger värre än i Finlands Borgbacken! Värsta och bästa hette Speedmonster och den gick på 2 första sekunder 90km/h och jag trodde jag skulle dö då! Alltså jag fick inte luft och jag kunde bara inte skrika! Efter att de första sekunderna var över så gick det att skrika igen och det var det enda man kunde göra, för man trodde ju att man skulle flyga av! De hade också en mycket värre Bergochdalbana som hetter Thunder coaster och den var också mycket bättre än vad vi har i Borgbacken! OCH pluspoäng åt Tusenfryd! De hade också Bläckfisken! Haha!

På kvällen hade vi surprise birthdayparty åt en norsk kille! Fick träffa en massa norska typer och fick öva lite  mina kunskaper i norska ("Jeg snakker ikke norsk"). Blev en kort utgång också i Norges nattliv. En lyckad och rolig dag och kväll med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.