onsdag 22 juni 2016

FRANKRIKE - PARIS

Vår interrail resa började med flyg till Paris. Vi var framme sent på kvällen, så vi gick bara till vårt hotell och sova, så vi skulle orka på seightseeing nästa dag.



Vi hade ett stycke att gå för att komma till centrum och såklart till de här seightseeing ställen. Det var hett i Paris den dagen och vi gick närmare 17km den dagen. Men jag ville absolut se Eiffeltornet igen och ordentligt! 




Vi satt och hade picnic i parken vid Eiffeltornet och drack en kall öl. Det var svettigt och skönt! Därefter gick vi vidare och hittade stora shoppinggatan, men ingenting shoppade vi.



Paris var nog mysigt och fint ställe! Kan tänka mig åka dit pånytt, men då vill jag bo i något fint hotell närmare centrum och de här fina ställen. Eiffeltornet var nog fint och det har jag länge haft på min bucketlist att jag vill kyssas under Eiffeltornet, så nu kan jag stryka det bort från min bucketlist. Överlag kan jag stryka bort Paris från min bucketlist ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.