lördag 4 juni 2016

SISTA ARBETSDAGARNA

På fredagen firade hela skolan sista skoldagen på Hasselholmen. Vi cyklade dit, och där fick eleverna simma och leka. Maten åt vi också där. Det var en mycket skön arbetsdag kan jag säga! Fast jag inte simmade, utan bara doppade benen, men skönt var det.

Hade på morgonen flätat två flätor åt mig, som jag hade tänkt skulle bli franska flätor, men tydligen kan jag fläta inside out flätor (holländsk fläta). Jag är nog usel på att fläta hår, och jag får nog aldrig det att bli jämnt och se ut, men det duger då jag bara vill ha håret uppsatt.
I dag hade vi en kort skolavslutning och fick dela ut betygen åt mina elever. Lite tårögd blev jag när jag insåg att jag inte kommer att vara deras lärare längre och att jag inte ens vet om jag kommer att jobba på den skolan mera. Mest rann tårarna när jag kramade om arbetskollegorna och fick säga hejdå åt dem, för har nog trivats så bra där! Min första riktiga arbetsplats och där trivdes jag otroligt bra! Har fått lära känna härliga människor, både elever och personal. Men nu är det dags för mig att gå vidare och nya utmaningar väntar i höst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.