tisdag 23 januari 2018

EN TJEJDATE


En fredag hade vi tjejdate med Nea. Jonas satt hemma med Freddie, så jag och Nea gick ut och äta till Zum Beispiel och efter det på bio. Jag åt deras ciabatta med kyckling och getost och jag tyckte väldigt mycket om det! Det var min andra gång i Zum Beispiel och jag har nu båda gångerna varit väldigt nöjd med min mat. De har så otroligt gott bröd till förrätt och så får man alltid mycket sallad med maten, vilket jag gillar. Jag ska nog börja gå dit oftare, för det vinner nog Seireeni, La Fiesta och Steakhouse 100-0. 


Den kvällen gick det väldigt lite filmer på bion och vi "hamnade" gå och titta på Solsidan. Det är inte något jag och Nea vanligtvis skulle välja, för vi har båda ganska samma smak när det gäller svenska filmer... Men vi hade båda hört att den är riktigt rolig, så vi tänkte att vi ger den en chans. Filmen var nog inget jag skulle rekommendera för någon. Varken jag eller Nea har följt med serien, så filmen var på det sättet ny för oss. Fast jag ändå lite kände till karaktärerna och vet "grejen" med Solsidan, så tyckte jag ändå att den var ganska lam. Det hände jätte lite i filmen och den var ganska vardaglig. Kanske någon som tycker mycket om serien gillade mera filmen, men för oss som inte sett serien så var den nog dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.