tisdag 2 januari 2018

JULAFTON I BILDER

Jag har inte haft tid eller lust att blogga, men nu bjuder jag på några bilder från julafton.


Grönqvist-tomtarna!




I år firade vi julafton i Vålax hos min syster. Långbord dukat, då vi blir ganska många när vi är familjerna ihop.


Efter maten hade flickorna lite julprogram för oss. De sjöng lite julsånger och alla fick ett julkort de ritat, gulligt! Mitt i kaffet kom julgubben instampandes... och efter honom kom EN TILL JULGUBBE! Vi hade två gubbar i år, hahah, både pappan och sonen... 😏


Barnen fick hjälpa till att dela ut. Jag hade varit supernervös hela veckan, för jag köpte en PS4 åt Jonas och jag hade haft så svårt att hålla det hemligt! Dessutom ville jag att han skulle få den gåvan helt till sist, så jag hade Alli som hjälptomte, så när alla andra paket var öppnade gick hon och hämtade det sista paketet och hämtade det åt Jonas. Han blev nog superglad! Själv fick jag nya gymskor av honom, superfina reeboks crossfit skor! 😍 Något jag inte alls hade förväntat mig eller ens önskat, men nog något jag har talat om att jag behöver och borde köpa. Han hade dessutom frågat hjälp av vår PT så att han faktiskt valde rätt.

Vi fick också ett superroligt spel av min bror! Spelet heter Speak Out och det spelade vi på kvällen och skrattade så tårarna rann. Julen var annars perfekt, men natten och juldagsmorgonen blev jag sjuk... Fick magsjuka så det var inte så roligt. Tur nog blev ingen annan smittad, så jag var den enda som behövde lida... Blää...

Jullovet har nog gått så fort och svårt att förstå att jag ska på jobb i morgon. Det har nog varit skönt med jullov, men helt roligt att få gå tillbaka till jobbet igen. Vi har ju inte så länge kvar till nästa semester...! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.