måndag 9 mars 2015

LÖRDAG OCH SÖNDAG




Ett huippu veckoslut bakom! Vi firade Lotta först med bowling i Flamingo, lite dubbeldejt alltså. Jag sög så hårt på bowlingen! Först använde jag de tyngsta kulorna och sedan bröt jag min nagel och fick blå tumme. Hahah, efter det fick jag prova lite med att bowla med andra handen, men det blev inte till något så jag blev nästan sur när jag var så dålig sedan när det tog så sjukt att bowla. Men roligt var det och snyggt bowlingställe det där Flamingo. Fast det tog nog en evighet att få parkering, så kanske enklare att stanna i Borgå och bowla.

Efter bowlingen körde vi ner till Forsby och där hade vi lite livemusik och vi gjorde egna hamburgare. Mums, har nog inte på evigheter ätit så goda hamburgare! Vi gjorde biffarna, majonnäsen och batatfranskisarna själv. Hamburgaren fylldes med marinerad rödlök och blåmögelost. Mums mums mums!

Nästa morgon firade vi Lotta och kvinnodagen med en riktigt ordentlig brunch. Bacon, omelett, färska semlor J bakat och croissanter. Den brunchen gjorde oss mätta för resten av dagen.

Veckoslutet var nog så skönt och roligt. Synd bara att de alltid ska gå så fort...

Annars måste jag ännu tipsa att ni ska också prova på att göra majonnäs själv. MYCKET godare och hälsosammare än färdig köpt. Det är dessutom ur enkelt och du kan smaksätta den hur du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.