måndag 30 mars 2015

PEANUTomnomBUTTER

Ni som läst min blogg en längre tid vet att jag ÄLSKAR peanutbutter. Skulle kunna äta det varje dag, men såklart gör jag inte det för det blir inte så hälsosamt i längden. Tänkte ändå tipsa om två olika sätt att använda peanutbutter och göra något otroligt gott!

Det här har jag tipsat om en gång tidigare redan, men det är bara så gott! Alltså skivad banan med peanutbutter och mörkchokladknappar och så in i frysen en stund. Tar verkligen bort sötsuget men det är ändå så mäktigt att man kan inte äta många.

Half Baked Harvest - Triple Decker Chocolate Peanut Butter Bars
bilder: weheartit.com

Andra tipset har jag fått av Lotta, nämligen protein snacks eller bars, beror på hur man vill äta dem.

Du behöver:
1 dl havregryn
1 dl riven kokos
1 dl chokladproteinpulver
2 msk honung
2 msk kokosolja
2 msk peanutbutter
+ lite vatten
ca 100 g mörkchoklad

Blanda allt och pressa på en tallrik med bakplåtspapper. Smält mörkchokladen och bred ut den på smeten. In i kylen ca 30 min. Skär upp i bitar.

Säger bara omnomnom! De där protein snacksen ska jag bjuda på i morgon på jobbet. Jag har tidigare ätit dem som proteinbars, men nu skar jag upp dem i små munsbitar, så det är lite som godis. Tänkte nästa gång byta ut riven kokos till krossade cashewnötter och se hur det blir. Jag kan dessutom tipsa att Lidls crunchy peanutbutter är helt det bästa för den innehåller större jordnötsbitar så det passar perfekt till det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.