tisdag 10 oktober 2017

PEPPERSTEAK


På lördagen gjorde Jonas en lyxig middag åt oss, nämligen pepparbiff med pepparsås, vitlökspotatis, morot och grönkålchips. Det är nog en evighet sen vi sist ätit biff hemma. Det smakade så bra att det var nästan svårt att hitta njuta av maten då det var så gott och bara smalt i munnen. Jag har sagt det många gånger men säger det igen; jag är så otroligt lyckligt lottad då jag hittat en kock till man! 😉

Ofta gör vi mat tillsammans och ibland gör jag maten, men för det mesta är det nog Jonas som står i köket och lagar mat. Jag tycker nog också om att laga mat, men all mat Jonas lagar blir så otroligt gott.

I dag ska han laga hans goda grönsaksbiffar med gräddfilssås. Mums, vattnas redan i munnen.

Det bästa med att vara gift med en kock är det att vi kan prova på så mycket olika maträtter och recept hela tiden och vi hittar hela tiden nya saker vi blir förtjusta i. Ensam vågar jag inte prova så mycket på olika recept, för risken att det misslyckas är nog större när jag gör mat ensam än när Jonas är med, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.