söndag 18 september 2016

HEM LJUVA HEM

Äntligen kan jag bjuda på bilder på resten av vårt vackra hem! Här har vi bott sedan midsommar och det tog inte ens så länge förrän vi hade alla möbler på plats och kände oss som hemma. Vi har inte gjort någon renovering här, utan lägenheten såg ut så här när vi flyttade in. Vi har funderat ifall vi vill vid något skede tapetsera om i köket eller göra något annat större, men just nu är vi väldigt nöjda med det här.
Den här svarta väggen är målad med tavelfärg, dvs. vi kan skriva på den med krita. Vi har inte ännu riktigt utnyttjat den, men måste nog prova nångång!


Vi fick ett nytt matbord i augusti och vi köpte nya stolar till bordet. Vi borde ännu köra till Ikea och köpa två stolar till, så vi kan sitta sex personer vid bordet. Gardinerna i köket hade förra ägaren lämnat kvar åt oss, för de hade hon specialsytt för köksfönstren. Helt fina, så där hänger de fortfarande.



Köket är inte så stort, men ändå tillräckligt stort! Jag tycker om det när det är öppet till vardagsrummet. Köksskåp har vi helt tillräckligt och alla maskiner är ganska så nya också.


Ganska mycket svart har vi här, vilket är lite ovant för mig när jag älskar vitt, men tycker allt passar ihop så bra att jag trivs nog. Trädytorna i köket var inte heller först riktigt i min smak, men när vi bott här en tid så har jag mer och mer börjat gilla den färgen. Det ger mera liv till köket.  
En gåva av Jonas mamma <3



Nästan alla möbler i vardagsrummet är nya. Vi storhandlade på Ikea då när vi fick nycklarna hit. Vardagsrummet är så stort att vi ville genast ha en myyyyycket större soffa, än vår gamla ektorp.





Två nya tavlor i sovrummet bredvid spegeln. Älskar färgerna!

Det finns mycket smådetaljer som vi vill ändra i vårt hem, men småningom gör vi det. Till exempel vill jag ha en ny matta till vardagsrummet, kanske två fåtöljer i samma tyg som soffan istället för ektorp stolen... Men visst är det roligt att ha lite små projekt i hemmet hela tiden. Att få göra det mer och mer till vårt eget<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.