fredag 30 september 2016

A NEW TATTOO

"När du engång gjort en tatuering, så är du beroende". Japp, det stämmer. Nu har jag börjat på min tredje tatuering, hihi! Det blev verkligen en myyycket större än mina två andra, men också en som har betydelse och en mening varför just en sådan. Jag valde att tatuera pioner på mitt högra lår, för att pioner är min favoritblomma och de vill jag också ha av i min bröllopsbukett. Jag har funderat länge på blomtatuering men då funderade jag mera på liljekonvalj och förgätmigej, men fick aldrig någon fin bild i huvudet av dem. Både liljekonvalj och förgätmigej var min mommos favoritblommor, så hade länge funderat att jag skulle ha tatuerat dem till minne av henne. Men när jag sedan fick idén att tatuera pioner istället så kändes det mera som jag och något som skulle passa på min kropp.

Hittills har jag bara tatuerat konturerna, så har nog lite kvar att ligga under nålen. Men jämfört med revbenen och på foten, så känns det här inte alls lika farligt. Jag minns hur sjukt det tog att tatuera på foten och vid revbenen, då grät jag nästan. Okej, det tar kanske inte heller lika sjukt att bara få outlines tatuerade, så jag får väl säga pånytt efter att jag har fått skuggorna och färgen dit, haha.

Efter det här får det nog bli lite paus i tatuerande. Jag har försökt välja tatueringar på sådana ställen som inte är synliga i mitt jobb. Och själv tycker jag inte ännu iaf att jag är en sådan person som vill ha hela kroppen full med tatueringar. Jag lägger mera bilder när min tatuering är helt färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.