fredag 2 september 2016

KLÄDER PÅ JOBBET

Den här veckan har vi lite fått njuta av sol och varmare dagar, men småningom kommer hösten. Lite tråkigt att börja lägga undan sina sommarkläder, när det igen känns som att jag knappt hunnit gå med något alls! Men visst är det roligt att börja gå med höstoutfits också. Borde köpa mera tröjor till mitt klädskåp bara!

Jag märker igen att när jag jobbar på skola så har jag lite annorlunda klädstil där, än vad jag vanligtvis går med. Men det är ändå skönt att ha vardag igen och få klä sig och fixa sig varje dag lite. Jag orkar inte fixa mig så mycket men vill ändå se fräsch och bra ut på jobbet, så lite smink och städiga kläder har jag. Det är nog helt jag att få fundera på hur jag ska ha håret, vilka kläder och vilka skor jag ska ha på mig. Det tycker jag om. Att fundera på outfits och att variera stilen. Jag tycker att det är viktigt i läraryrket att se städig och bra ut, för vi är ju förebilder för barnen, så att gå med otvättat hår, trötta ögon och ostädiga kläder ger ju inte så bra bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.