fredag 2 september 2016

MIDDAG PÅ ALBA RIO

Ikväll fick vi klä oss riktigt fina, för vi skulle ut och äta till Alba Rio och fira Jonas då han klättar högre upp på sitt yrke och får igen en löneförhöjning! Hurra! En bra orsak att klä sig fin och gå och slösa pengar på god mat. 


Till förrätt åt vi scampi med limeaioli, tomatsalsa och husets bröd. Alltså första tuggorna redan så tänkte jag ramla av stolen för det var så gott! Skulle ha kunnat äta fem sådana portioner!

Vi tog också båda samma huvudrätt. Nöt yttrefilé med vitlöksost, rödvinssås, batat, tomatsalsa och rökbbq dipp. Huvudrätten smakade precis lika bra som förrätten! Jag har varit nu tre gånger till Alba Rio under ett år och alla de gånger har jag tyckt jätte mycket om maten! Jag och Jonas har provat nästan alla restauranger i Borgå och vi tycker Alba Rio är helt klart den bästa just nu. Servicen har varit bra och maten smakat supergott!

Istället för efterrätt tog vi en after-work drink. Jonas tog en Gin&Tonic och jag tog en Moscow mule. Det var en bra middag och värd varje slant. Vi tycker om att gå ut och äta med Jonas, att vara på dejt bara vi två när vi båda uppskattar god mat. Vi är inte heller så petiga, utan äter ganska mycket olika grejer, så det är inte så svårt för oss heller att gå ut och äta. Jag har helt tröttnat på alla restaurangers hamburgare, blaah! De är inget extra och alltid ganska lika. Om jag vill ha en god hamburgare så går jag till Pancho Villa. Har också hört att Friends&Burgers har bra hamburgare. Men att gå till en restaurang och beställa hamburgare, nej nej och nej!
Jag tycker mat är något jag kan använda mycket pengar på för det är gott och kan vara en intressant och bra upplevelse, men att slösa pengar på dyra märkesgrejer eller annat som ändå kan gå sönder eller tar slut efter en tid, så det känns mindre viktigt för mig. Jag väljer alltid mat före kläder, smink och skor, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.