fredag 17 april 2015

HEALTHY AND GOOD



Detta är hemligheten bakom mina senaste supergoda och hälsosamma smoothien! Jag har börjat använda mig av chiafrön för de är ju så superhälsosamma och bra att äta. Har också börjat använda mig av macapulvret igen mera, men lägger inte mycket för att det inte ska förstöra smaken.

Detta behöver du för två stora portioner (en portion ca 4-5dl):
chia frön (ca 3 msk har jag använt som jag sväller upp i vatten kvällen före, i en skål eller ett glas)
maca pulver (ca 1 msk)
svarta och röda vinbär (ungefär 3 msk av båda sorterna)
en banan
saften och köttet ur en apelsin
mjölk (helt beroende på hur löst/tjockt du vill ha det)
2 skopor chokladproteinpulver

Det här har varit helt perfekt morgonmål nu hela veckan! Tänker nog fortsätta göra smoothien till morgonmål och mellanmål, för det är bara så gott och hälsosamt och går lätt att variera smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.