fredag 10 april 2015

VÄXT(HUS)LÄGENHET



Första gången jag odlat örter hemma! Lite vuxenpoäng får jag väl för det? Har provat odla chili hemma från frön, men det blev inte till något, men den här gången fick en färdig chiliväxt flytta in till mig!

Jag har odlat lite basilika, vattenkrasse och senapskål (salladsrucola). Har fortfarande kvar dragon, krusmynta, dill och spenat som jag ska odla bara jag får flera burkar. Använde helt vanliga glasburkar som jag sparat, till exempel salsaburkar. Dekorerade dem med lite band bara, för tycker det ska vara simpelt och snyggt! På sommaren ska de få flytta ut på balkongen, för den vill jag också göra riktigt mysig när jag för första gången i mitt liv har en sådan!

Roligt att pyssla här hemma! På veckoslutet kommer vår balkong att få en liten renovering, och så kommer dit lite möbler också sedan. Men visar bilder sedan när jag har något att visa. Hoppeligen får jag också en hylla och någon tavla upp på väggen på veckoslutet!

2 kommentarer:

  1. Ett tips om du vill komma lättare å snabbare undan e att köpa örter i krukor å plantera dom i t.ex. en stor korg att ha på balkongen, då har du örter hela sommarn å de doftar så gott! :) tomater kan du ju också ha på balkongen, eller vasomhälst för gott om du rikit kommer i farten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! :) Jag har lite tänkt ju att ja sku kuna ha tomat där, väntar lite att mamma ska ge en tomatplanta åt mig för hon har en bekant som alltid ger flera åt henne :P hihih. Ska se vad allt jag får och rymmas där! Ska fixa ett bord dit ännu ;)

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.