måndag 20 april 2015

HOUSEWARMING VOL 2

På lördagen hade vi housewarming vol 2, alltså tupare nu efter att Jonas flyttat ihop med mig. Ganska roligt att lite över fyra månader sedan hade jag min inflyttningsfest och då kom Jonas dit och efter det blev vi hopplöst kära. Fyra månader senare firar vi inflyttningsfest tillsammans!


 Senast bjöd jag mera på cocktail-stils mat, men den här gången hade vi lite annorlunda meny. Vi hade pizza med parmaskinka, ost, rucola och balsamicodressing. NAMI!

 Jonas bakade rosmarin-parmesanost brödpinnar som vi doppade i min guacamole där jag hade avokado, grekisk yoghurt, vitlök, några körsbärstomater och salt.

 Mina typiska trianglar jag ofta bjuder på, med pesto och pepperoni. Så simpelt men så gott!

 Jonas hade också fixat sjukt goda rockyroads med salta nötter och marshmallows. Alltså MUMS!


 Jag hittade på en bål av alla ingredienser jag hade i skåpet, så det fick bli en grön fruktig bål. Den innehöll lite grön melonlikör, bananlikör, vodka, torr skumppa och sprite. Lite surhet fick den av lime och apelsinen gav också bra smak till.

 Såklart lite serpentiner till för att göra det mera festligt hemma hos oss!

 Och sedan såklart lite suddiga festbilder måste jag ju bjuda på...

 Vi var passligt med folk den här gången, för senast blev vi nästan för många. Roligt också med lite Jonas kompisar så det blev lite nytt blandat gäng.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.