torsdag 23 april 2015

MITT BÄSTA WORKOUT TIPS!

Vad är mitt bästa träningstips? Jo, tänker dela med mig nu den stora hemligheten till varför jag har motivation och ork till att träna. Träna med en kompis. Helt det bästa tipset ever! Motivera varandra, kämpa på varandra och hitta på varierande övningar på gymmet. Helt klart det bästa är att träna med en kompis! Plus att man backar aldrig ur en bestämd träningstid bara på grund av lathet, för när man kommit överens att träna tillsammans så då vill man hålla det.

Jag har märkt att jag tränar bättre än någonsin nu när jag tränar med Lotta. Vi kör typ samma övningar på gymmet och vi peppar varandra! Ibland är ena av oss trött och har inte så mycket motivation, och då kan den andra säga "kom igen vi kör ett varv till!". Då säger man inte heller nej, utan man kör det en gång till. Det är som att ha en personal trainer med sig!

Plus att det har funnits dagar då jag heldre skulle skippa gymmet, för jag är trött och lat och har bara inte lust. Men när vi har bestämt att vi ska gå, så då går vi. No buts! Det är också roligt att lida tillsammans med någon, haha. Alltså när vi kör killer abs på gymmet, så vi bara typ skrattar och svettas tillsammans och det är så mycket roligare än att göra det ensam. Träning är så mycket roligare tillsammans.

Och ännu en bra poäng med varför det är bra att träna tillsammans är att man är faktiskt inte lat på gymmet då. Vi tar inte långa pauser, utan vi kör tufft! När jag tränar ensam kan jag lätt drömma bort och i "misstag" ha för långa pauser och det blir kanske inte lika svettigt och effektivt.

Så alla ska nu dra med sin kompis ut på intervallträning eller till gymmet och kör hårt! Bestäm i förväg att ni tränar varje gång ordentligt och att ni ska se till att båda tränar tufft och svetten ska rinna!

ORGANIC YOGA TOP - Purple Plum Black - Hippie Boho Fairy Faery Tribal Sport Athletic Gym Singlet

(5) Tumblr
bilder: weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.