söndag 12 april 2015

VÅRT LJUVA HEM

Igår när det var så fint väder så byggde Jonas och Thomas golvet till vår balkong. På sommaren ska vi ännu lacka det, så det blir ännu finare, men tycker det är nu redan så mycket bättre än betong golvet som där är under. Vi har också fått möblerna ut och snart tänker jag lite fixa till lyktor och växter dit, så det blir ännu mysigare.

Ville ha en kryddhylla att ha framme på bordet och fick låna av mamma hennes som hon haft i köket. Det är min bror som har gjort den på lågstadiet, hihih. Tycker den är så fin och unik när den är så gammal och när han gjort den själv.

I dag har vi fått lite tavlor och hyllor upp på väggen också. Köket ser så härligt levande ut nu när vi har mycket växter och nu kom krittavlan också upp på väggen.

Äntligen kom spegeln upp på väggen också. Vi har också nya dynvar, de där vita med turkosa ränder, som vi beställde från H&M en tid sedan. Härligt somrigt med ljusa färger!

Nu är hyllan uppe överom tvn. Dit kunde jag lägga alla mina inredningsgrejer jag har samlat på mig här under tiden jag har väntat på att hyllan skulle komma upp. Lite blått, vitt och silver. Synd att det inte syns på bilderna hur hemtrevligt det börjar se ut här. Känns mycket mera som vårt hem nu när vi får mer och mer gjort här och saker så som vi vill ha dem.

Fast hemmet kommer väl alltid att vara ett litet evighetsprojekt för vill ju ha nytt och inreda på olika sätt hela tiden. Men tycker det ser så mycket bättre ut nu och trivs så bra här! Älskar vårt hem och det är så mysigt att bo här, med Jonas <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.