torsdag 24 mars 2016

SKOLA

GLAD PÅSK!

Påsklovet är här! Får njuta av ledighet i fyra dagar och träffa familjerna och äta gottgottgott! Ikväll kommer Prillan och Teppå med bebben hit på middag, jeejee! Så får äta gottgott redan ikväll ;)

De senaste veckorna har jag börjat inse att snart är det dags att säga hejdå åt Sannäs skola och alla elever och kollegor där. Det tog liksom lite tid att fatta att det faktiskt är snart och att det kommer att hända. De flesta i skolan vet redan om det och elever kommer och pratar med mig om det, och så finns det de elever som bara vill kramas och hänga fast i mig, hihi. Kommer nog att sakna mina treor och ettorna också för har varit så mycket med dem också. Först var jag jätte nervös över att byta jobbplats, men nu blir jag mera ivrig hela tiden och väntar nog med spänning på hösten. Jag försöker nog ta vara på alla fina och roliga stunder med alla elever och kollegor, före det är dags att säga hejdå. Det är liksom endast lite på två månader kvar! Det kommer att gå huxflux!

Läraryrket är nog fortfarande helt rätt yrke för mig. Att få se hur barn växer och mognar på så många olika sätt och att få vara en del av deras väg i livet är nog otroligt. Att få finnas där och försöka vägleda dem och att få ge stöd och uppmuntra dem att vara sig själv. Detta år i Sannäs har jag lärt mig att ha mera tålamod, lyssna ordentligt på vad barnen säger och att bemöta olika elever på olika sätt. Läraryrket är ett yrke där man lär sig hela livet igenom.

Visst känns det ibland jobbigt och tråkigt att stiga upp på morgonen för att köra till jobbet, men genast jag kommer fram så försvinner de känslorna och jag är helt redo för en ny dag! När jag sedan står där i klassrummet med mina elever, så känns det inte som jobb och jobbigt utan det är roligt att vara där.


UTBILDNING
är det mest kraftfulla vapen
du kan använda för att
FÖRÄNDRA VÄRLDEN

1 kommentar:

  1. Fint skrivet, Hanna! Vi får ta ut allt av den här våren och se till att skratta alla dagar! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.