lördag 19 mars 2016

TISDAGSLYX

På tisdagen överraskade jag Jonas med färdig mat på tallriken och en riktigt kall öl. Det behövs lite vardagslyx ibland, så att inte vardagen känns lika hela tiden (oravanpyörä pyörii..). Jag hade gjort en riktigt maffig nachosallad med egen guacamole och gräddfilssås och så sallad, grönsaker, salsa, maletkött och nachon i ugnen med jalopenos, rödlök och lite cheddarost. Läckert!


 Den dagen blev annars också en annorlunda vardag för oss, för vi hade planerat dejt med Nea och Topi. Vi körde till Helsingfors och gick på bio i Finnkino, då de hade alla filmer för 7e. Vi såg Zoolander 2:an och vad jag skrattade! Trött och slö var jag så kanske jag därför tyckte den var så rolig, men den var så löjlig att jag bara måste skratta. Det blev ju nog lite senare för oss den kvällen och kortare nattsömn sedan, men helt klart värt det! Lite måste man leva och göra roliga saker på veckan också fast man jobbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.